• ورود کاربر
Upgrade
آرشا نیوز
تبلیغات
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • سیاسی
  • غذا
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • ورزش
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • سیاسی
  • غذا
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • ورزش
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
آرشا نیوز
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج

اعطای 100 درصد تسهیلات تا بیش از 3 میلیارد ریال فروشگاه “سام” به متقاضیان فرانچایز

نوامبر 25, 2023
در ویژه
0
743
اشتراک گذاری
3.5k
بازدیدها

فرانچایز یا نمایندگی

گروه فروشگاه های زنجیره ای سام ، در نظر دارد با نگرش توسعه بازار از محل مزیت های رقابتی برند سام و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت های شخصیت های حقیقی و حقوقی علاقمند به ایجاد کسب وکار زنجیره ای ، اقدام به جذب تعداد محدودی نمایندگی فرانچایز در سطح کشور نماید.
نگاهی به فروشگاه‌های زنجیره‌ای مختلف نشان می‌دهد که اکثر این فروشگاه‌ها وام‌های چند صد میلیونی با بازه پرداخت چند ساله و سود بسیار کم دارند. برخی از این فروشگاه‌ها حتی در زمینه تجهیز مکان نیز کمک بسیار قابل توجهی می‌کنند.

این روزها فروشگاه‌های زنجیره‌ای مختلف در حال واگذری حق امتیاز شعبه یا همان فرانچایز به خرده فروشان محلی و هر کس دیگری که شرایط لازم را داشته باشند هستند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای مختلف شرایط متنوع و متفاوتی برای واگذاری فرانچایز یا شعبه دارند.

در چنین شرایطی پرسشی که پیش روی خرده فروشان محلی و دیگر علاقمندان به کسب فرانچایز قرار دارد این است که سود بیشتر در انتخاب کدام مسیر است؛ یک مغازه صد در صد مستقل یا دریافت فرانچایز از یک فروشگاه معروف؟

سعیدشبانیان، متخصص استراتژی کسب و کارهای کوچک که در حوزه کارآفرینی و امور مالی مشاغل کوچک فعال است معتقد است که باید نقاط ضعف و قوت فعالیت به عنوان یک فرانچایز را به دقت بررسی کرد و بعد با توجه به ظرفیت‌ها دست به انتخاب زد.

وی با اشاره به جذابیت فرانچایز نسبت به شروع مستقل یک کسب و کار کوچک این انتخاب را دارای مزایایی می‌داند، اما تاکید می‌کند که نباید فکر کرد گرفتن فرانچایز تضمین کننده موفقیت صد در صدی است.

به گزارش آرشا نیوز، در این گزارش با هم نگاهی به مزایای و معایب فرانچایز از نگاه مهندس سعیدشبانیان خواهیم داشت و آن را با شرایط فرانچایزها به خصوص در حوزه فروشگاه زنجیره‌ای مقایسه می‌کنیم.

مزایای فرانچایز

آیا به کسب فرانچایز یک برند خاص علاقمند هستید یا می‌خواهید کسب و کار خود را به هر دلیل با یک فرانچایز خاص شروع کنید؟ فارغ از انتخاب برند و مزایای خاص آن گرفتن فرانچایز مزایای عمومی خاص خود را دارد.
چطور بیت کوین بخرم؟ از کجا شروع کنم؟

حذف مرحله راه اندازی و کاهش هزینه‌ها

مشکل ترین بخش داشتن یک کسب و کار مسلماً در مرحله راه اندازی آن است، جایی که شما باید یک طرح کسب‌وکار بنویسید، تحقیقات بازار انجام دهید، حداقل محصول با دوام ایجاد کنید، آن محصول را آزمایش کنید و سپس فرصت و تهدیدها را بسنجید. خرید حق امتیاز به شما کمک می کند از این بخش صرف نظر کنید. فروشگاهی که به شما فیک روز تبلیغات تلویزیون را نگاه کنید. از دیلی مارکت تا افق کوروش و رفاه هر روز چندین و چندبار بار شاهد جذاب‌ترین تبلیغات ممکن هستید. یک فروشگاه محلی ساده هرگز به چنین سطحی از تبلیغات نمی‌رسد.فروشگاههای زنجیره ای سام درصدد تبلیغاتی نوین با جذب حداکثری است

معایب فرانچایز

با وجود این مزایای قابل توجه و خوب، فرانچایز معایب یا محدودیت‌هایی نیز دارد که باید به آن آگاه باشید تا بتوانید انتخاب درستی نسبت به امکانات و علائق خود داشت باشید.

شما باید به قیمت‌های مصوب فرانچایز، الگوهای فروش، تخفیف‌های دسته جمعی و دیگر قواعد ابلاغی از سوی سازمان اصلی پایبند باشید. البته این مسئله الزاما بد نیست، ولی شاید مورد علاقه شما نباشد. از طرف دیگر اگر اتفاقی برای برند فرانچایز رخ دهد شاید به پای شما هم نوشته شود.البته گروه سام با توجه به آموزش های لازم و ایجلد خط مشی روشن این مشکل را حل کرده است با این وجود در مورد فرانچایزهای ایرانی، به خصوص فروشگاه‌های زنجیره‌ای، این اتفاق کمتر رخ می‌دهد.

همانطور که می‌بینید معایب فرانچایز در مقایسه با مزایای آن به قدری کم است که اصلا به حساب نمی‌آید. حجم استرس و فشاری که با گرفتن فرانچایز از روی دوش مغازه‌دار برداشته می‌شود و امکاناتی که در دسترسش قرار می‌گیرد اصلا قابل قیاس با محدودیت‌های اندک این کار نیست.

تنها در یک نمونه فروشگاه‌های زنجیره ای افق کوروش به عنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کشور ۳۱۰۰ شعبه دارد که بیش از این نیمی از آن‌ها به شکل فرانچایز اداره می‌شوند. همین مسئله نشان می‌دهد که فرانچایز چه ویژگی‌های مثبت و جذابی برای سرمایه‌گذاران و مشاغل محلی دارد.

در مجموع فرانچایز به خصوص با همکاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای داخل کشور گزینه مطلوبی برای دو گروه است. گروه اول کسانی است که دنبال شروع یک کسب‌وکار با ریسک کم هستند و گروه دوم کسانی هستند که می‌خواهند خرده فروشی خود را توسعه دهند و حسن شهرت محلی خود را با کمک یک برند مشهور تقویت کنند.

برچسب: برند سامتسهیلات 300 میلیونی سامسعیدشبانیانفرانچایزفروشگاه های زنجیره ای سام

مطالب مرتبط

ویژه

اعضای هیئت مدیره پارلمان علمی کشور انتخاب شدند

سپتامبر 4, 2024
ویژه

نشست تخصصی تشکل یابی صنفی مدیریت شهری در مجمع فلاسفه ایران

آگوست 22, 2024
ویژه

سلیم علیزاده به عنوان دبیر کمیته هماهنگی در جمهوری اسلامی ایران منصوب شد

آگوست 4, 2024
ویژه

تشکل ها، پیشران رشد و توسعه ایران

جولای 30, 2024
ویژه

حسینیه تهران به وسعت یک ایران روایتگر عزاداری‌ها، شد

جولای 30, 2024

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب سردبیر

به پرداخت ملت فقط یک شرکت خصوصی نیست(+فیلم)

می 15, 2023

گفت وگو با مجتبی شفیعی هنرمند این روزهای چیدمانه و شب های مافیا

اکتبر 1, 2023

نقش آفرینی گسترده سامانه صورتحساب اینترنتی

سپتامبر 4, 2023
آرشا نیوز

پایگاه خبری آرشا نیوز براى جمع آوری و اطلاع رسانی مهمترین لینکهای خبری روز در فضای مجازی فارسی زبان ایجاد شده است. این پایگاه آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

دسته ها

  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • سایر اخبار ویژه
  • سیاسی
  • غذا
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • مد و زیبایی
  • ورزش
  • ورزشی
  • ویدیو
  • ویژه

آخرین ارسالی ها

  • وعده‌ای که صادقانه محقق شد
  • محصول nbs توصیه جدی سازمان ملل به کشورهای در حال توسعه برای ارتقاء شاخص های سلامت
  • سفر تیم ملی فوتبال پیشکسوتان ایران به ویتنام

طراحی سایت آریان وب

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • سیاسی
  • غذا
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • ورزش

طراحی سایت آریان وب